יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

הנפילה של הילארי?

אירוע ההתמוטטות של הילארי מלמד אותנו ה מ ו ן על העידן שאנו חיים בו. למי שלא מעודכן, עובר אורח תיעד את הילארי באמצעות הטלפון הנייד שלו מתמוטטת בדרכה לרכב. אנו חיים בעידן שבו תמונה שווה מיליארד מילים (זה המחיר ששילמו פייסבוק כדי לרכוש את אינסטגראם). עידן שבו לא משנה מה אתה אומר, או איזה תוכן אתה מביא איתך, אלא, חשוב יותר כיצד אתה נראה. לסכם את העידן הזה במילה אחת, שטחי. למעשה, העידן הזה לא התחיל במהפכה הדיגיטלית, הוא התחיל זמן רב לפני כן. בעימות הטלויזיוני הראשון, בשנות ה 60 בארה״ב בין קנדי לניקסון. אלו שהאזינו לעימות ברדיו, חשבו שניקסון ניצח, מכיוון שדיבר דברי טעם. אלו שצפו בעימות בטלויזיה, טענו שקנדי ניצח, מכיוון שהוא חתיך. המראה של המנהיג היה חשוב מאז ומעולם. שימו לב לתמונות של 3 המנהיגים של מלחמת העולם השניה, (רוזוולט, צ׳רציל וסטאלין) כאשר הם מצולמים יחד, הם תמיד יושבים. עליהם לשבת כדי להסתיר את העובדה שנשיא ארה״ב, רוזוולט, מתקשה לעמוד בשל מחלתו. בשנות ה 40 של המאה הקודמת היה קל יחסית להסתיר מידע רפואי מהציבור. היום, בעידן הסמארטפונים, המנהיגים בבעיה. תמיד ידעו הפוליטקאים כיצד להשתמש בתקשורת לצורך העברת מסרים של עוצמה. משפט זה היה נכון בימים בהם שלטו הפוליטיקאים בתקשורת. אנו חיים בעידן של אדוארד סנואדן (מדליף המידע הגדול בהיסטוריה) עידן שבו הגולש הוא יוצר תוכן, כתב פרשן ועיתונאי. בעידן הרשתות החברתיות זה כמעט בלתי אפשרי להסתיר מידע מהציבור. אז מה כדאי להילרי לעשות נוכח ״תקרית הסמארטפון״ שחוותה? כדאי לה להשתמש בדיוק באותם הכלים. עליה לפנות לציבור באמצעות הרשתות החברתיות, לדבר בגובה העיניים, ובעיקר לומר את האמת. עליה להשתמש באירוע רפואי זה כדי להציג פן אנושי שיעורר אמפתיה בקרב הציבור. הזמנים משתנים, החוקים משתנים. עולם הדוברות,יחסי הציבור והתקשורת השיווקית חייבים להתאים את עצמם למציאות החדשה. מציאות המורכבת מתגובה בזמן אמת, ההבנה כי אין סודות, והצורך להיות כל הזמן עם ״אצבע על הדופק״.
בהזדמנות זו, אני מזמין אתכם לבקר באתר החדש שלי ולבדוק את ההרצאות החדשות שלי בנושאי שיווק,
ניו מדיה, רשתות חברתיות וסייבר.

אין תגובות:

פרסום תגובה