יום ראשון, 24 ביולי 2016

פילוח קהלי יעד

כדי להצליח בפעולות השיווק באינטרנט מומלץ להתייחס אל קהל היעד כאוסף של קהילות, כאשר לכל קהילה יש תחומי עניין משותפים. חלוקה זו חשובה במיוחד עבור מי שעוסק במכירות, משום שבעקבות הפילוח המפרסם יכול להתאים את המסר ללקוח בצורה הרבה יותר טובה.
לדוגמה, בעל עסק או חברה שיש לו רשימת לקוחות אשר מונה מיליון איש מעונין למכור מאה מוצרים שונים. אם הוא ישלח לכל אותם מיליון לקוחות מכתב מכירה אחד אשר מציג את כל מאה המוצרים יחדיו, סביר להניח שהוא יחמיץ מכירות רבות. באופן טבעי לא כל הלקוחות מעוניינים באותו מוצר, יכול להיות שמאה אלף לקוחות מתעניינים במוצר א' ומאה אלף מתעניינים במוצר ב', אולם מסר כללי מדי ולא ממוקד יקשה עליהם למצוא את המוצר ולבצע רכישה.
כדי לבצע מכירות רבות בהצלחה אותו בעל עסק צריך לפלח את רשימת הלקוחות שלו על פי תחומי העניין ולהעביר לכל קבוצת לקוחות את המסר המתאים לה בצורה מדויקת.
ניתן להסיק את אותה מסקנה גם עבור פעילות שיווקית המתבצעת בעמוד עסקי בפייסבוק. בעל עסק או חברה אשר מפעיל עמוד עסקי בפייסבוק ויש לו מיליון אוהדים, לצורך העניין, והוא מציג שם את כל השירותים והמוצרים שיש לו להציע, לא יצליח להפיק תועלת מרובה מהפעילות השיווקית הזו, מכיוון שלא ניתן ליצור שיח שנוגע במישרין לעניין  בין מיליון אוהדים. סביר להניח שלאותם מיליון אוהדים תחומי עניין שונים ומגוונים. לכן, לפעמים, עדיף ליצור עמודי פייסבוק שונים שכל אחד מהם יציג מוצר אחד או שרות אחד של אותו עסק ובכל עמוד לנהל שיח איכותי ומשמעותי עם האוהדים.
למאמרים נוספים בנושאי שיווק בקרו באתר: http://www.bestlecture.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה