יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

טראמפ כנגד כל הסיכויים

כנגד כל התחזיות, הסקרים ודעות הפרשנים, זכה דונאלד טראמפ בבחירות בארה״ב ב 9.11.16. איך זה קרה? שנה לפני זכייתו הסברתי כבר לסטונדטים בהרצאות שלי איך זה יקרה.
ראשית, אם טראמפ הגיע לאן שהגיע, כנראה שהוא מבין שיווק. מעבר לכך, טראמפ התברך בכאריזמה עליה יכולה רק לחלום הילארי קלינטון. ומעל לכל, טראמפ יודע כיצד להעביר את המסר הנכון, בצורה נכונה (תקשורת לא מילולית) לקהלי היעד הנכונים.
שימו לב לסלוגן שליווה את הקמפיין של טראמפ ״נחזיר לאמריקה את גדולתה״. להזכירכם הסלוגן של הילארי היה ״חזקים ביחד״. המסר של טראמפ הוא במידה רבה לב העניין. בתוך מסר זה משולבים: זיהוי מצוקה, הצעת פיתרון והנעה לפעולה. במקרים רבים, לצורך הנעה לפעולה כדאי לפנות לכבודם של הנמענים. טראמפ זיהה נכון את הצורך של הציבור האמריקאי לשקם את כבודו האבוד.
בעידן של חוסר סבלנות, ידע טראמפ לארוז את המסרים שלו בצורה מאוד פשוטה, מהירה, ברוח הרשתות החברתיות. ולא סתם רשתות חברתיות. אם אובמה היה הנשיא של פייסבוק, טראמפ יהיה הנשיא של טוויטר וסנפצ׳ט. מאז ימי בחירתו של אובמה ב 2008 זרמו מים רבים בנהרות הרשתות החברתיות. הסבלנות שלנו הולכת ופוחתת. טוויטר וסנפצ׳אט הם הערוצים המהירים המתאימים לעידן זה.
בשורה התחתונה, בניגוד לתחזיות, לסקרים ולהערכות המומחים, ניצח טראמפ. מה נוכל ללמוד מהישגו? לא תמיד התקשורת ו״המומחים״ יודעים הכל. מעבר לכך, השפעה מבוססת על היכרות מעולה עם קהלי היעד. סביר להניח שלצידו של טראמפ עמדו אנאליסטים אשר עדכנו אותו מהן מילות המפתח הנכונות אשר יחוללו את ההשפעה הנדרשת מול קהלי היעד הרלוונטיים. מילים אלו, ושאר המודיעין העסקי שלנו, רק מחכים נאסוף אותם ונשתמש בהם לצורכינו. הכל זמין גלוי ושמיש בסביבת הרשתות החברתיות. אז צאו וקחו את המידע שיגשים את מטרותיכם!

למאמרים נוספים בקרו באתר , ד״ר יניב לויתן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה