tag:blogger.com,1999:blog-49186350708807257872024-03-08T09:16:56.838-08:00ד״ר יניב לויתן הפסיכולוגיה של הרשתAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-14976873985575515542019-01-14T01:04:00.002-08:002019-01-14T01:04:42.715-08:00שיווק דיגיטלי בעידן העוזרות החכמות<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
חוקי המשחק העסקי עומדים להשתנות, שוב.<br />השיווק הדיגיטלי שפגשנו בשנים האחרונות ,שינה כמעט את כל מה שאנחנו יודעים, על עולם השיווק והמכירות.<br />העולם הדיגיטלי החדש חייב אותנו להשתנות ולאמץ דפוסי פעילות חדשים.</div>
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
וכעת, הגיע הזמן ללמוד הכל שוב מחדש. אם שמתם לב לכותרות, קצב מכירת הסמארטפונים נחלש.<br />ברוכים הבאים לעידן הפוסט - סמארטפון. בקרוב מאוד נתרגל למכשירים חדשים שישנו את חיינו מקצה לקצה.<br />בעולם זה ישלטו עוזרות קוליות חכמות כדוגמת סירי ואלקסה (העוזרות החכמות של אפל ואמזון).<br />אמנם בישראל התופעה כמעט ולא מורגשת, אך בארה״ב נושא העוזרות החכמות לוהט.<br />אם אתם שואלים את עצמכם ״לאן הולך העולם?״, או, ״מול מה כדאי להתכונן בעתיד הקרוב?״ כנראה<br />שחלק מהתשובה קשור בעוזרות החכמות והשפעתן על העסקים שלנו.<br /><br />בעידן העוזרות החכמות נצטרך ללמוד מחדש איך משווקים ואיך מתחרים לא רק מול מתחרים עסקיים,<br />אלא יותר מכל דבר אחר, איך מתחרים מול בינה מלאכותית, כזו שתציע כל הזמן הצעות משתלמות יותר ללקוחות שלנו.<br />בעידן שבו אלקסה היא המתחרה העסקית שלך, לא יהיה יותר מקום לטעויות.<br />למה הכוונה? הגולשים יהיו חסרי סבלנות ואפילו גם קצת ״חסרי רחמים״.<br />אנחנו, הלקוחות, נתרגל לקבל בדיוק את מה שאנחנו מחפשים בצורה הטובה, המהירה והנכונה ביותר.</div>
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
עד היום, כשחשבנו על שיווק דיגיטלי, חשבנו על המסלול הקצר ביותר ליעד הגולש.<br />המטרה הייתה להוביל את הלקוח הפוטנציאלי ליעד, בתוך האתר שלנו, במינימום הקלקות עד כמה שניתן.<br />עד היום, דינמיקת השיווק היא כזו: הגולש מיוזמתו ניגש למנוע החיפוש ומחפש את המוצר. יכול להיות שדינמיקה זו<br />תשתנה בצורה מהותית.<br /><br />בעידן העוזרות החכמות, לא יהיו הקלקות כלל. אלקסה תדע (היא כבר יודעת) להציע לך בדיוק<br />את המוצר שאתה מחפש, אולי אפילו לפני שחשבת שאתה מחפש אותו. היא פשוט תדבר איתך ותוך כדי שיחה<br />תעדכן על עסקה שכדאי לך לשקול.<br /><br />איך היא עושה את זה? העוזרות החכמות יאספו עלינו על הזמן מידע, באמצעותו יחזו את העדפות<br />הקניה הבאות שלנו. היום אנחנו יודעים שגאדג׳טים רבים מקשיבים לנו (אפילו הטלויזיה החכמה בסלון שלנו,<br />מקשיבה ולומדת עלינו).</div>
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
מה נוכל לעשות? אנליטיקס, אנליטיקס, אנליטיקס.<br />הדרך היחידה להתכונן ולמעשה לשרוד היא לאסוף מידע בעצמנו, לנתח ולהבין אותו ובאמצעותו להציע<br />ללקוחות שלנו את ההצעות הטובות ביותר.<br />בעידן המידע, הקלישאה ״מידע הוא כח״ מקבלת משמעות חדשה,<br />במיוחד בתחרות מול כלי השיווק החדשים מבוססי הבינה המלאכותית.<br /><br />שיהיה בהצלחה :-)<br /></div>
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
שלכם,</div>
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
ד״ר יניב לויתן.</div>
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
<a href="https://www.bestlecture.co.il/">למאמרים נוספים בקרו באתר</a></div>
<div dir="rtl" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: right;">
<br /></div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-79751114023920715542017-05-16T01:33:00.002-07:002017-05-16T01:33:22.870-07:00אתגר הסייבר לענף הבריאות<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">מתקפת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הסייבר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של חודש מאי 2017</span><span class="s2"> </span><span class="s1">פגעה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בכמויות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אדירות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עסקים</span><span class="s2">: </span><span class="s1">מפעלים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לייצור</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רכב</span><span class="s2">, </span><span class="s1">בנקים</span><span class="s2">, </span><span class="s1">תעשייה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">וכו׳</span><span class="s2">. </span><span class="s1">אך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כדאי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לשים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לב</span><span class="s2">, </span><span class="s1">היו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אלו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ועולם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">באופן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כללי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שנפגעו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בצורה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">קשה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מאוד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">במתקפה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">זו</span><span class="s2">. </span><span class="s1">למעשה</span><span class="s2">, </span><span class="s1">בחודשים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">האחרונים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אנו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רואים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שינוי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מגמה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בעולם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מתקפות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הסייבר</span><span class="s2">, </span><span class="s1">כאשר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הדגש</span><span class="s2"> </span><span class="s1">במידה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רבה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עובר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לתחום</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואה</span><span class="s2">: </span><span class="s1">בתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2">, </span><span class="s1">מרפאות</span><span class="s2">, </span><span class="s1">חברות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המייצרות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ציוד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">וכו׳</span><span class="s2">.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">בראשית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שנת</span><span class="s2"> 2016 </span><span class="s1">הותקף</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">באזור</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לוס</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אנג׳לס</span><span class="s2">. </span><span class="s1">מחשבי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ננעלו</span><span class="s2">, </span><span class="s1">המידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בהם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הוצפן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ובמקביל</span><span class="s2">, </span><span class="s1">פושעי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרשת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">דרשו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מאותו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כופר</span><span class="s2">. </span><span class="s1">כעבור</span><span class="s2"> </span><span class="s1">זמן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רב</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נאלצו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לפנות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מאותו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לבתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אחרים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">באזור</span><span class="s2">. </span><span class="s1">בסיומו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">האירוע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שולם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הכופר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לתוקפים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ובית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חזר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לתפקד</span><span class="s2">. </span><span class="s1">לאחר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אירוע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">זה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כדור</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שלג</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מתקפות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בארה״ב</span><span class="s2">. </span><span class="s1">הנוהל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">היה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">די</span><span class="s2"> </span><span class="s1">קבוע</span><span class="s2">, </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מותקף</span><span class="s2">, </span><span class="s1">משלם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הכופר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">וחוזר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לפעול</span><span class="s2">. </span><span class="s1">בהמשך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הדרך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">התוכניות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">השתבשו</span><span class="s2">, </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שילם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הכופר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">קיבל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בחזרה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">השליטה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המחשבים</span><span class="s2">. </span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">מדוע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">דווקא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נמצאים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הכוונת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">האקרים</span><span class="s2">? </span><span class="s1">בשל</span><span class="s2"> 2 </span><span class="s1">סיבות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עיקריות</span><span class="s2">: </span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">רמת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אבטחה</span><span class="s2"> - </span><span class="s1">בתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מאובטחים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">פחות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מאשר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מתקנים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אסטרטגיים</span><span class="s2">, </span><span class="s1">תשתיות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ובנקים</span><span class="s2">. </span><span class="s1">למעשה</span><span class="s2">, </span><span class="s1">סביר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להניח</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שאפילו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חברות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רבות</span><span class="s2">, </span><span class="s1">ובוודאי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חברות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הייטק</span><span class="s2">, </span><span class="s1">מאובטחות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יותר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מאשר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2">.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">מיידיות</span><span class="s2"> - </span><span class="s1">בד״כ</span><span class="s2"> </span><span class="s1">במתקפות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כופר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נושא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הזמן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הוא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">קריטי</span><span class="s2">. </span><span class="s1">הפושעים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מציגים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לקורבן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אולטימטום</span><span class="s2"> </span><span class="s1">״שלם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בתוך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">וכך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שעות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">או</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שהמידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יאבד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לנצח״</span><span class="s2">. </span><span class="s1">כאשר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">תוקפים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">גוף</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עסקי</span><span class="s2">, </span><span class="s1">נושא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הזמן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הוא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נעים</span><span class="s2">. </span><span class="s1">כאשר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">תוקפים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">גוף</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כמו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2">, </span><span class="s1">נושא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הזמן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יכול</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להיות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עניין</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חיים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">או</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מוות</span><span class="s2">. </span><span class="s1">לבתי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אין</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יכולת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לבזבז</span><span class="s2"> </span><span class="s1">זמן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מכיוון</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שמדובר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חיי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אדם</span><span class="s2">. </span><span class="s1">במהלך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המתקפה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הנוכחית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נדחו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ניתוחים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">באנגליה</span><span class="s2">.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">מתקפות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ענף</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עלולות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לפגוע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בין</span><span class="s2"> </span><span class="s1">היתר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">במחשבי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ולגרום</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לשיבושים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בתשתית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ובתקשורת</span><span class="s2">, </span><span class="s1">בציוד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">וכך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לפגוע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בהליך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ובמידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואי</span><span class="s2">. </span><span class="s1">למעשה</span><span class="s2">, </span><span class="s1">המידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הופך</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להיות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לאחד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המוצרים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המבוקשים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ביותר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בעולם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הסייבר</span><span class="s2">. </span><span class="s1">בעבר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הלא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רחוק</span><span class="s2">, </span><span class="s1">הסחורות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הלוהטות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בדארקנט</span><span class="s2"> </span><span class="s1">היו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">פרטים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כרטיסי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אשראי</span><span class="s2">. </span><span class="s1">היום</span><span class="s2">, </span><span class="s1">פרטים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מעניינים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אפילו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יותר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מפרטים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כרטיסי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אשראי</span><span class="s2">. </span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">המידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">קורץ</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להאקרים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מסיבות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רבות</span><span class="s2">. </span><span class="s1">מניעת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עלולה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להשבית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החולים</span><span class="s2">. </span><span class="s1">שינוי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המידע</span><span class="s2">, </span><span class="s1">פגיעה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">במידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עלולה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לפגוע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בחייי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אדם</span><span class="s2">. </span><span class="s1">ובנוסף</span><span class="s2">, </span><span class="s1">באמצעות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">גניבת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יכולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ההאקרים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להרחיב</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">פעילותם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הזדונית</span><span class="s2">. </span><span class="s1">אחד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">האתגרים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הגדולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הסייבר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הוא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נושא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">גניבת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הזהות</span><span class="s2">. </span><span class="s1">באמצעות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יכולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">האקרים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לשכלל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יכולות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">גניבת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הזהות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שלהם</span><span class="s2">. </span><span class="s1">לאחר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שהשתלטו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רפואי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יכולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">האקרים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">גם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לבצע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הונאות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מול</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חברות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הביטוח</span><span class="s2"> </span><span class="s1">באמצעות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">זה</span><span class="s2">.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">אז</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אפשר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לעשות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מול</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הגל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">העולה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ומאיים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לשטוף</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אותנו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בסייבר</span><span class="s2">? </span><span class="s1">ראשית</span><span class="s2">, </span><span class="s1">כדאי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מאוד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להיות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מוגנים</span><span class="s2">. </span><span class="s1">הכוונה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שכדאי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לעדכן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מערכות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ההפעלה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ואמצעי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ההגנה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שלנו</span><span class="s2">. </span><span class="s1">ואם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מדברים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הגנה</span><span class="s2">, </span><span class="s1">וודאו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יש</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לכם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לכל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הפחות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המרכיבים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הבאים</span><span class="s2">: </span><span class="s1">סיסמה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בכניסה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">למחשב</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ולטלפון</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החכם</span><span class="s2">, </span><span class="s1">אנטי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">וירוס</span><span class="s2">, </span><span class="s1">״חומת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אש״</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מופעלת</span><span class="s2">. </span><span class="s1">מתקפות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כופר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">פוגעות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בד״כ</span><span class="s2"> </span><span class="s1">במידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שעל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המחשב</span><span class="s2">, </span><span class="s1">וודאו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יש</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לכם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">גיבויים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חיצוניים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המידע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החשוב</span><span class="s2"> </span><span class="s1">במחשב</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ובטלפון</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הנייד</span><span class="s2">.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">ומעבר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">למרכיבים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הטכניים</span><span class="s2">, </span><span class="s1">ההגנה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החשובה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ביותר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בסייבר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">היא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שיקול</span><span class="s2"> </span><span class="s1">דעת</span><span class="s2">. </span><span class="s1">מתקפות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הכופר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מגיעות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בד״כ</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כקובץ</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נלווה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לאימייל</span><span class="s2">. </span><span class="s1">שימו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לב</span><span class="s2"> 1000 </span><span class="s1">פעמים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לפני</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שאתם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">פותחים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מייל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ומקליקים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">על</span><span class="s2"> </span><span class="s1">קישור</span><span class="s2">. </span><span class="s1">שאלו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עצמכם</span><span class="s2">, </span><span class="s1">האם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המייל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מגיע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מדמות</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מוכרת</span><span class="s2">? </span><span class="s1">וגם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אתם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מכירים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">האדם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ששלח</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">המייל</span><span class="s2">, </span><span class="s1">האם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הקישור</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נראה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לגיטימי</span><span class="s2">? </span><span class="s1">במידה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ויש</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לכם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ספק</span><span class="s2">, </span><span class="s1">אל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">תקליקו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">קישורים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מעוררי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חשד</span><span class="s2">!</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<style type="text/css">
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: right; font: 11.0px 'Lucida Grande'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}
p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: right; font: 11.0px Helvetica; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 13.0px}
span.s1 {font-kerning: none}
span.s2 {font: 11.0px Helvetica; font-kerning: none}
</style>
<br />
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1">אנו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">חיים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בעידן</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שבו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">היוזמה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נמצאת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בצד</span><span class="s2"> </span><span class="s1">של</span><span class="s2"> </span><span class="s1">פושעי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הרשת</span><span class="s2">. </span><span class="s1">גופי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">החוק</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מסביב</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לעולם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עדיין</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מתארגנים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ובונים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">יכולת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ההגנה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">בסייבר</span><span class="s2">. </span><span class="s1">לכן</span><span class="s2">, </span><span class="s1">אין</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לנו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ברירה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אלא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">להכיר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אתגרי</span><span class="s2"> </span><span class="s1">תחום</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הסייבר</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ולהכין</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עצמנו</span><span class="s2">. </span><span class="s1">המתקפה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">הנוכחית</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שינתה</span><span class="s2"> </span><span class="s1">את</span><span class="s2"> </span><span class="s1">ההיסטוריה</span><span class="s2">, </span><span class="s1">היא</span><span class="s2"> </span><span class="s1">מלמדת</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אותנו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">שבכל</span><span class="s2"> </span><span class="s1">רגע</span><span class="s2"> </span><span class="s1">נתון</span><span class="s2">, </span><span class="s1">המחשבים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">עליהם</span><span class="s2"> </span><span class="s1">אנחנו</span><span class="s2"> </span><span class="s1">סומכים</span><span class="s2">, </span><span class="s1">עלולים</span><span class="s2"> </span><span class="s1">לפעול</span><span class="s2"> </span><span class="s1">כנגדנו</span><span class="s2">.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s2"><br /></span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s2">למאמרים נוספים של ד״ר לויתן, <a href="http://bestlecture.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%90-%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%93%D7%99/">לחצו כאן</a></span></div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-58670636652924198662016-11-09T00:31:00.002-08:002016-11-09T00:31:52.920-08:00טראמפ כנגד כל הסיכויים<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; text-align: start;">
כנגד כל התחזיות, הסקרים ודעות הפרשנים, זכה דונאלד טראמפ בבחירות בארה״ב ב 9.11.16. איך זה קרה? שנה לפני זכייתו הסברתי כבר לסטונדטים בהרצאות שלי איך זה יקרה.<br />ראשית, אם טראמפ הגיע לאן שהגיע, כנראה שהוא מבין שיווק. מעבר לכך, טראמפ התברך בכאריזמה עליה יכולה רק לחלום הילארי קלינטון. ומעל לכל, טראמפ יודע כיצד להעביר את המסר הנכון, בצורה נכונה (תקשורת לא מילולית) לקהלי היעד הנכונים.<br /></div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; text-align: start;">
שימו לב לסלוגן שליווה את הקמפיין של טראמפ ״נחזיר לאמריקה את גדולתה״. להזכירכם הסלוגן של הילארי היה ״חזקים ביחד״. המסר של טראמפ הוא במידה רבה לב העניין. בתוך מסר זה משולבים: זיהוי מצוקה, הצעת פיתרון והנעה לפעולה. במקרים רבים, לצורך הנעה לפעולה כדאי לפנות לכבודם של הנמענים. טראמפ זיהה נכון את הצורך של הציבור האמריקאי לשקם את כבודו האבוד.<br /></div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; text-align: start;">
בעידן של חוסר סבלנות, ידע טראמפ לארוז את המסרים שלו בצורה מאוד פשוטה, מהירה, ברוח הרשתות החברתיות. ולא סתם רשתות חברתיות. אם אובמה היה הנשיא של פייסבוק, טראמפ יהיה הנשיא של טוויטר וסנפצ׳ט. מאז ימי בחירתו של אובמה ב 2008 זרמו מים רבים בנהרות הרשתות החברתיות. הסבלנות שלנו הולכת ופוחתת. טוויטר וסנפצ׳אט הם הערוצים המהירים המתאימים לעידן זה.<br /></div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; text-align: start;">
בשורה התחתונה, בניגוד לתחזיות, לסקרים ולהערכות המומחים, ניצח טראמפ. מה נוכל ללמוד מהישגו? לא תמיד התקשורת ו״המומחים״ יודעים הכל. מעבר לכך, השפעה מבוססת על היכרות מעולה עם קהלי היעד. סביר להניח שלצידו של טראמפ עמדו אנאליסטים אשר עדכנו אותו מהן מילות המפתח הנכונות אשר יחוללו את ההשפעה הנדרשת מול קהלי היעד הרלוונטיים. מילים אלו, ושאר המודיעין העסקי שלנו, רק מחכים נאסוף אותם ונשתמש בהם לצורכינו. הכל זמין גלוי ושמיש בסביבת הרשתות החברתיות. אז צאו וקחו את המידע שיגשים את מטרותיכם!</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; text-align: start;">
<br /></div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; text-align: start;">
למאמרים נוספים <a href="http://bestlecture.co.il/">בקרו באתר</a> , ד״ר יניב לויתן.</div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-26787021478200675332016-09-13T05:52:00.000-07:002016-09-13T06:39:05.150-07:00הנפילה של הילארי?<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<div class="" data-block="true" data-editor="fu8gc" data-offset-key="505i-0-0" style="background-color: white; color: #1d2129; font-family: "San Francisco", -apple-system, BlinkMacSystemFont, ".SFNSText-Regular", sans-serif; font-size: 14px; letter-spacing: -0.24px; line-height: 18px; text-align: start; white-space: pre-wrap;">
<div class="_1mf _1mk" data-offset-key="505i-0-0" style="direction: rtl; font-family: inherit; position: relative; text-align: right;">
<span data-offset-key="505i-0-0" style="font-family: inherit;">אירוע ההתמוטטות של הילארי מלמד אותנו <b>ה מ ו ן</b> על העידן שאנו חיים בו. למי שלא מעודכן, עובר אורח תיעד את הילארי באמצעות הטלפון הנייד שלו מתמוטטת בדרכה לרכב. אנו חיים בעידן שבו תמונה שווה מיליארד </span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">מילים (זה המחיר ששילמו פייסבוק כדי לרכוש את אינסטגראם). עידן שבו לא משנה מה אתה אומר, או איזה תוכן אתה מביא איתך, אלא, חשוב יותר כיצד אתה נראה. לסכם את העידן הזה במילה אחת, שטחי.
</span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">למעשה, העידן הזה לא התחיל במהפכה הדיגיטלית, הוא התחיל זמן רב לפני כן. בעימות הטלויזיוני הראשון, בשנות ה 60 בארה״ב בין קנדי לניקסון. אלו שהאזינו לעימות ברדיו, חשבו שניקסון ניצח, מכיוון שדיבר דברי טעם. אלו שצפו בעימות בטלויזיה, טענו שקנדי ניצח, מכיוון שהוא חתיך.
</span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">המראה של המנהיג היה חשוב מאז ומעולם. שימו לב לתמונות של 3 המנהיגים של מלחמת העולם השניה, (רוזוולט, צ׳רציל וסטאלין) כאשר הם מצולמים יחד, הם תמיד יושבים. עליהם לשבת כדי להסתיר את העובדה שנשיא ארה״ב, רוזוולט, מתקשה לעמוד בשל מחלתו. בשנות ה 40 של המאה הקודמת היה קל יחסית להסתיר מידע רפואי מהציבור. היום, בעידן הסמארטפונים, המנהיגים בבעיה.
</span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">תמיד ידעו הפוליטקאים כיצד להשתמש בתקשורת לצורך העברת מסרים של עוצמה. משפט זה היה נכון בימים בהם שלטו הפוליטיקאים בתקשורת. אנו חיים בעידן של אדוארד סנואדן (מדליף המידע הגדול בהיסטוריה) </span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">עידן שבו הגולש הוא יוצר תוכן, כתב פרשן ועיתונאי. בעידן הרשתות החברתיות זה כמעט בלתי אפשרי להסתיר מידע מהציבור.
</span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">אז מה כדאי להילרי לעשות נוכח ״תקרית הסמארטפון״ שחוותה? כדאי לה להשתמש בדיוק באותם הכלים. עליה לפנות לציבור באמצעות הרשתות החברתיות, לדבר בגובה העיניים, ובעיקר לומר את האמת. עליה להשתמש </span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">באירוע רפואי זה כדי להציג פן אנושי שיעורר אמפתיה בקרב הציבור. </span><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">הזמנים משתנים, החוקים משתנים. עולם הדוברות,יחסי הציבור והתקשורת השיווקית חייבים להתאים את עצמם למציאות החדשה. מציאות המורכבת מתגובה בזמן אמת, ההבנה כי אין סודות, והצורך להיות כל הזמן עם ״אצבע על הדופק״.</span></div>
</div>
<div class="" data-block="true" data-editor="fu8gc" data-offset-key="2g4p8-0-0" style="background-color: white; color: #1d2129; font-family: "San Francisco", -apple-system, BlinkMacSystemFont, ".SFNSText-Regular", sans-serif; font-size: 14px; letter-spacing: -0.24px; line-height: 18px; text-align: start; white-space: pre-wrap;">
<div class="_1mf _1mk" data-offset-key="2g4p8-0-0" style="direction: rtl; font-family: inherit; position: relative; text-align: right;">
<span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">בהזדמנות זו, אני מזמין אתכם לבקר </span><a href="http://bestlecture.co.il/" style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;">באתר החדש שלי</a><span style="font-family: inherit; letter-spacing: -0.24px;"> ולבדוק את ההרצאות החדשות שלי בנושאי שיווק,</span></div>
</div>
<div class="" data-block="true" data-editor="fu8gc" data-offset-key="8qu1k-0-0" style="background-color: white; color: #1d2129; font-family: "San Francisco", -apple-system, BlinkMacSystemFont, ".SFNSText-Regular", sans-serif; font-size: 14px; letter-spacing: -0.24px; line-height: 18px; text-align: start; white-space: pre-wrap;">
<div class="_1mf _1mk" data-offset-key="8qu1k-0-0" style="direction: rtl; font-family: inherit; position: relative; text-align: right;">
<span data-offset-key="8qu1k-0-0" style="font-family: inherit;">ניו מדיה, רשתות חברתיות וסייבר.</span></div>
</div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-38348633881059820322016-08-20T02:31:00.002-07:002016-08-20T21:42:51.470-07:00הלקוח הדיגיטלי<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
בעידן המדיה הדיגיטלית, הצרכן החדש חש קרבה לחברה או לעסק הרבה יותר מבעבר. וזאת מכיוון שהוא פוגש את העסק בכל מיני ערוצים. למשל, הלקוח יכול להיכנס לאתר האינטרנט של העסק וליצור קשר עם נציג שרות או מכירות, הוא יכול לקרוא פרסומים של העסק ולהתוודע לפעילויות נוספות מטעמו, הוא יכול להצטרף כאוהד בעמוד העסקי של העסק בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות ולהגיב על פרסומים של העסק או של אוהדים אחרים ועוד ועוד.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
ככל שהלקוח נחשף לערוצים נוספים בעולם המדיה הדיגיטלית באמצעותם הוא יכול לקבל שרות מהעסק, החברה או הארגון ממנו הוא צורך או עומד לצרוך שירותים או מוצרים, כך עולה רף הציפיות שלו מעסקים אחרים שגם הם יפעלו באופן דומה.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
במידה והלקוח לא מקבל את השרות שהוא רגיל לקבל, עלולה להיווצר אצלו תחושה של חוסר שביעות רצון. לדוגמה, לקוחות רבים נוהגים להיכנס לאתר של המסעדה לפני הביקור בה, לבדוק את התפריט ואת המחירים. לקוח שיגיע לאתר אינטרנט של מסעדה מסוימת ולא ימצא בו תפריט או מחירים ירגיש חוסר שביעות רצון משום שהאתר לא מספק את השרות שהלקוח הורגל לקבל באתרים אחרים באותו תחום.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
בעלי עסקים שיש להם אתר אינטרנט צריכים להבין כיצד השחקנים האחרים בתחומם, המתחרים שלהם, פועלים, כדי למנוע תסכול וחוסר שביעות רצון אצל הלקוחות שמבקרים באתר.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
מאפייני הלקוח החדש</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
ללקוח החדש ישנם מאפיינים ייחודיים ויכולות שלא היו לו טרם מהפכת המדיה הדיגיטלית. היכולות האלו הופכות את הלקוח החדש ללקוח הרבה יותר מודע, מעורב ובעל דעה בכל הנוגע למוצרים והשירותים שהוא רוכש או מעוניין לרכוש.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
<strong>חשיפה תמידית למידע</strong> - הלקוח החדש חשוף למידע רב, כל הזמן. גם לפני שנת 2007, לפני עידן הטלפון החכם, הלקוח היה חשוף למידע אולם אז המידע היה מאוד סטטי, מידע שבעלי העסקים, החברות והארגונים עצמם יצרו והטמיעו באתרי האינטרנט השונים והלקוח היה יכול לגשת אל המידע הזה רק מהמחשב הנייד או הנייח שלו.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
החל משנת 2007, כל לקוח שיש ברשותו טלפון חכם יכול להיכנס לחנות פיזית, להיחשף למוצר ובמקום לשאול את המוכר בחנות שאלות בנוגע למוצר, לבצע בכוחות עצמו מחקר לגביו, ולקבל מידע ממקורות שהוא סומך עליהם יותר כמו למשל המלצות מגולשים שכבר רכשו את המוצר והתנסו בו.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
<strong>ביצוע מחקר מקדים</strong> - הלקוח החדש יכול לבצע מחקר מקדים לפני החלטת הרכישה, להעריך את המוצרים והשירותים של המתחרים, לקבל מידע בנוגע להם ולבדוק את החלופות ולהשוות ביניהם על סמך המלצות, זמן אספקה, מחיר וכדומה.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
<strong>שימוש בחכמת ההמונים</strong> - הלקוח החדש יכול להיעזר בחכמת ההמונים כדי להחליט איזה מוצר או שרות כדאי לו לקנות, הוא לא חייב לקבל את החלטת הרכישה לבדו. אם הוא נתקל בבעיה שהוא לא מוצא לה פתרון הוא יכול להיעזר בחברים שלו ברשתות החברתיות, לשאול אותם שאלות ולקבל מהם חוות דעת בנוגע למוצר או השרות שהוא רוצה לרכוש. לאחר מכן, בהתאם למידע שהתקבל, הלקוח יקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורו.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
<strong>מודע לזכויותיו</strong> - הלקוח החדש יכול לגשת בקלות למידע בנוגע לזכויותיו כלקוח וכצרכן משום שהמידע זמין ונגיש ברשת. בנוסף הוא יכול להשוות בין מה שהוא קיבל לבין מה שלקוחות אחרים קיבלו בעסק מסוים או בעסקים מתחרים ולוודא שהוא מקבל שרות באופן דומה.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
<strong>בעל דעה</strong> - בעקבות החשיפה למידע בערוצים השונים והמחקר שעשה הלקוח מגבש דעה בנוגע למוצר או השרות, והוא יכול לבטא אותה בעצמו.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
הלקוח החדש חמוש בטלפון חכם או במחשב לוח, והוא הרבה יותר אקטיבי, מודע, מעורב ויוזם לעומת הלקוח בתקופה שקדמה למהפכת המדיה הדיגיטלית. עובדה זו משפיעה באופן מהותי על אופן ההתנהלות של העסק או הארגון בסביבה הדיגיטלית.</div>
<div style="color: #333333; font-family: Arial, "Times New Roman", "Bitstream Charter", Times, serif; font-size: 16px; line-height: 24px; text-align: start;">
למאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט, בקרו באתר <a href="http://www.bestlecture.co.il/">www.bestlecture.co.il</a></div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-65825260906437601952016-08-01T11:43:00.003-07:002016-08-01T11:43:50.054-07:00אסטרטגיה דיגיטלית<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">אסטרטגיה דיגיטלית</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">מהי אסטרטגיה דיגיטלית? כיצד מתכננים ארגונים אסטרטגיה דיגיטלית? מהם אתגרי התחום?</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">אסטרטגיה היא תכנית פעולה, שיטת חישוב לטווח ארוך במטרה להשיג יעד כלשהו. בעבר תכנון אסטרטגיה שימש את המצביאים בעתות מלחמה אולם היום נהוג לתכנן אסטרטגיה עבור כל מטרה, בין אם מדובר על מטרה עסקית, פוליטית או אישית.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">אסטרטגיה דיגיטלית היא אוסף הפעולות אותן נוקט המשווק מתוך נקודת מבט רחבה במטרה להשיג עבור העסק או הארגון נוכחות דיגיטלית לטווח ארוך. </span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">במסגרת תכנון האסטרטגיה מקבלים החלטות לגבי נושאים כגון:</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">– מטרת על</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">– מטרות קצרות טווח שיסייעו לקדם את מטרת העל</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">– כלים שיש לפתח לצורך יישום המטרות</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">– תכנון התקציב</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">– קביעת ייעדים ברי מדידה לפיקוח על התהליך</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">משווק או מפרסם שיבקש ליישם את שיטות השיווק במדיה הדיגיטלית במהרה יגלה שכגודל ההזדמנות כך גודל התחרות ויש עוד שחקנים רבים על המגרש אשר מתחרים על תשומת הלב של הלקוח.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">רשת האינטרנט היא רחוב הקניות הגדול ביותר בעולם, ויש בה מיליוני חנויות וירטואליות אשר הוקמו על ידי בעלי עסקים, ארגונים ונותני שירותים. כל בעל עסק או ארגון שמתחיל לשווק במדיה הדיגיטלית בד"כ בונה אתר אינטרנט, כל מי שמשווק במדיה החברתית פותח דף עסקי בפייסבוק, בכל יום מיליוני דפים חדשים מועלים לרשת ואלפי דפים עסקיים נפתחים ברשת החברתית פייסבוק.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">מצד אחד השיווק ברשת נחשב לשיווק בעלות זולה משום שמחיר הכניסה אליו הוא נמוך אולם מצד שני מחיר הטעות עלול להיות גבוה ביותר – אם בעל האתר ישקיע את כספו בצורה לא נכונה הוא ישלם מחיר יקר. </span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">למרות רף הכניסה הנמוך, עדיין מתקיים הפתגם "בעל המאה הוא בעל הדעה", משום שמשווק שרוצה לקדם את העסק שלו באמצעות הקידום הממומן צריך להתמודד עם התחרות על מילות המפתח כאשר בעל המאה הוא זה שקונה את שטחי הפרסום הטובים ביותר. בפרק זה נסקור את האתגרים האלו בהרחבה.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">בעלי עסקים ומשווקים צריכים להבין שיש פער גדול מאוד בין השאיפות השיווקיות שלהם ליכולת שלהם להוציא אותן לפועל. עם זאת, בניית תכנית פעולה אסטרטגית תסייע להם להשיג את המטרות השיווקיות שלהם ולעמוד באתגרים שהעולם הדיגיטלי מציב בפניהם בצורה טובה.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">האתגר הגדול שבעלי עסקים צריכים להתמודד אתו הוא אתגר הבידול. בידול הוא ההצעה הייחודית שלנו ללקוח, הערך המוסף שבעל העסק או נותן השרות מספק ללקוח. אם כל בעלי העסקים והמשווקים האחרים עושים את אותו הדבר, כיצד אפשר להצליח בשיווק דיגיטלי? אם כל המשווקים נוקטים באותן פעולות שיווקיות, בין אם מדובר על קיום ממומן, פעילות ברשתות חברתיות או כתיבה באתר, כיצד אפשר להשיג מטרות עסקיות? הרי שבסופו של דבר העסק צריך להרוויח, לגדול ולשגשג ולא רק "להתגלגל" ולשרוד.</span></div>
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"></span><br /></div>
<br />
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">לכן, על מנת להצליח בפעילות השיווקית במדיה הדיגיטלית יש לתכנן תכנית פעולה אשר מבוססת על אסטרטגיה.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">לקריאת מאמרים נוספים בנושא שיווק דיגיטלי, <a href="http://bestlecture.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%90-%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%93%D7%99/">בקרו באתרו של ד״ר לויתן</a></span></div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-17766105239218499052016-07-24T01:14:00.000-07:002016-08-01T11:44:41.572-07:00פילוח קהלי יעד<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<span style="background-color: white; color: #4e4e4e; font-size: 22px; line-height: 20px;">כדי להצליח בפעולות השיווק באינטרנט מומלץ להתייחס אל קהל היעד כאוסף של קהילות, כאשר לכל קהילה יש תחומי עניין משותפים. חלוקה זו חשובה במיוחד עבור מי שעוסק במכירות, משום שבעקבות הפילוח המפרסם יכול להתאים את המסר ללקוח בצורה הרבה יותר טובה.</span><br />
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-REGULAR_2; font-size: 20px; line-height: 20px; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;">
לדוגמה, בעל עסק או חברה שיש לו רשימת לקוחות אשר מונה מיליון איש מעונין למכור מאה מוצרים שונים. אם הוא ישלח לכל אותם מיליון לקוחות מכתב מכירה אחד אשר מציג את כל מאה המוצרים יחדיו, סביר להניח שהוא יחמיץ מכירות רבות. באופן טבעי לא כל הלקוחות מעוניינים באותו מוצר, יכול להיות שמאה אלף לקוחות מתעניינים במוצר א' ומאה אלף מתעניינים במוצר ב', אולם מסר כללי מדי ולא ממוקד יקשה עליהם למצוא את המוצר ולבצע רכישה.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-REGULAR_2; font-size: 20px; line-height: 20px; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;">
כדי לבצע מכירות רבות בהצלחה אותו בעל עסק צריך לפלח את רשימת הלקוחות שלו על פי תחומי העניין ולהעביר לכל קבוצת לקוחות את המסר המתאים לה בצורה מדויקת.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-REGULAR_2; font-size: 20px; line-height: 20px; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;">
ניתן להסיק את אותה מסקנה גם עבור פעילות שיווקית המתבצעת בעמוד עסקי בפייסבוק. בעל עסק או חברה אשר מפעיל עמוד עסקי בפייסבוק ויש לו מיליון אוהדים, לצורך העניין, והוא מציג שם את כל השירותים והמוצרים שיש לו להציע, לא יצליח להפיק תועלת מרובה מהפעילות השיווקית הזו, מכיוון שלא ניתן ליצור שיח שנוגע במישרין לעניין בין מיליון אוהדים. סביר להניח שלאותם מיליון אוהדים תחומי עניין שונים ומגוונים. לכן, לפעמים, עדיף ליצור עמודי פייסבוק שונים שכל אחד מהם יציג מוצר אחד או שרות אחד של אותו עסק ובכל עמוד לנהל שיח איכותי ומשמעותי עם האוהדים.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-REGULAR_2; font-size: 20px; line-height: 20px; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;">
למאמרים נוספים בנושאי שיווק בקרו באתר: <a href="http://www.bestlecture.co.il/">http://www.bestlecture.co.il</a></div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-5177185435321574022016-07-24T01:00:00.003-07:002016-07-24T01:09:37.391-07:00מדוע כדאי לבצע שיווק באינטרנט?<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<span style="background-color: white; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-MEDIUM_2; font-size: 22px; line-height: 20px;">הסיבה העיקרית בגינה כדאי לפעול ברשת האינטרנט היא משום שלשיווק ברשת יש השפעה רבה יותר על הלקוחות. ניתן לדמות את רשת האינטרנט לרחוב שוקק והומה אדם שיש בו שפע מידע ופרסומות, הגולשים נעים ברחוב ובוחרים בעצמם לאיזה אתר להיכנס ולאן לפנות.</span><br />
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-REGULAR_2; font-size: 20px; line-height: 20px; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;">
בעולם השיווק והפרסום הקלאסי המסר מועבר בדחיפה ללקוח, הוא מוכתב מבלי שתהיה ללקוח אפשרות בחירה, במקום ובזמן שהם לא תמיד רלוונטיים עבורו, וספק אם הוא מצליח להשפיע עליו. בעולם השיווק הדיגיטלי, בחלק גדול מהמקרים, המסר מועבר במשיכה, הלקוח מחפש באופן עצמאי את המסר או את המידע, הוא מושך את המסר בעצמו ולכן ההשפעה של המסר עליו גדולה הרבה יותר.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-REGULAR_2; font-size: 20px; line-height: 20px; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;">
במקביל לעליה במספר המשתמשים במדיה הדיגיטלית ישנה ירידה משמעותית במספר המשתמשים בערוצי המדיה הקלאסיים. תופעה זו כבר הכתה מכה קשה בעיתונים בכל רחבי העולם וגרמה בין השאר לירידה בכמות העותקים המודפסים ומעבר לפעילות דיגיטלית באופן חלקי או מלא (לדוגמה Newsweek magazine בארצות הברית).</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #4e4e4e; font-family: FBDINAMIKA-REGULAR_2; font-size: 20px; line-height: 20px; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;">
לקריאה נוספת בקרו באתר <a href="http://www.bestlecture.co.il/">http://www.bestlecture.co.il</a></div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4918635070880725787.post-52571132021305721312016-07-17T02:27:00.002-07:002016-07-17T02:29:29.529-07:00איך לבנות אתר אינטרנט טוב<div dir="rtl" style="text-align: right;" trbidi="on">
<div class="p1" dir="rtl">
<span class="s1"><b>איך לבנות אתר אינטרנט טוב</b></span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">במסגרת השיווק הדיגיטלי, הציפיות של בעל העסק או הארגון מאתר האינטרנט לא בהכרח תואמות את הציפיות של הלקוח מהאתר. בעל העסק מעוניין להשיג דבר מסוים מהאתר בעוד לעומתו הלקוח מעונין לקבל דבר אחר. על בעל העסק להתמקד בתפיסה של הלקוח משום שהוא זה שיכריע בסופו של דבר האם האתר הוא אתר טוב.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"><b>יצירת אתר מכוון לקוחות</b></span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">הפעילות הדיגיטלית של כל עסק או ארגון צריכה להיות מכוונת כלפי הלקוחות. בניית אתר אינטרנט היא הבסיס והעוגן המרכזי לכל הפעילות השיווקית של העסק, לכן בעת בנית אתר על בעל העסק לקחת בחשבון את הגורמים השונים. </span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"><b>אתר שקל למצוא אותו במנוע החיפוש</b> - אתר מוכוון לקוחות צריך להיות אתר שקל למצוא אותו במנועי החיפוש, שמנוע החיפוש זיהה אותו וסרק אותו והוא מציג אותו בתוצאות החיפוש כאשר הגולשים מבצעים חיפוש בתחום. </span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">בונה האתרים יכול לבנות אתר יפה ומעוצב אולם אם לא תהיה אליו תנועה, אם מנועי החיפוש לא יזרימו את הגולשים לאתר אז הוא לא שווה שום דבר.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"><b>אתר שמציג את התועלת עבור הגולש</b> - אתר מכוון לקוחות צריך להציג בצורה מאוד ברורה את התועלת לגולש. בתוך שניות ספורות הגולש צריך להסיק שאכן האתר יכול לפתור לו את המצוקה שלו ושכדאי לו להשקיע את זמנו היקר להמשיך לחקור את האתר.</span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">אם המסר באתר לא משכנע את הגולש בתוך פרק זמן מאוד קצר שאכן הוא הגיע למקום הנכון הוא לא ישקיע את אותן שניות יקרות וימשיך לאתר אחר. </span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1"><b>אתר שניתן לבצע בו פעולות בקלות ובנוחות</b> - אתר מכוון לקוחות צריך להיות נוח וידידותי למשתמש. אתר שמופיע בתוצאות החיפוש ומציג באמצעות כתיבה שיווקית נכונה את התועלת ללקוח אבל הוא לא ידידותי למשתמש וכל פעולה בו היא מסורבלת ולא נגישה אינו עונה על ההגדרה של אתר מכוון לקוחות. </span></div>
<div class="p2" dir="rtl">
<span class="s1">בכל פעולה שהיא, בין אם הגולש רוצה להזמין שולחן במסעדה, לבצע רכישה של מוצר או שירות, להוריד טפסים או בין אם הוא רוצה ליצור קשר, אם האתר לא בנוי בצורה ברורה וידידותית והלקוח צריך להשקיע יותר מכמה שניות כדי לבצע את הפעולה, סביר להניח שהוא לא יתאמץ, יפרוש ויעזוב לאתר אחר. </span></div>
<br />
<div class="p3" dir="rtl">
<span class="s1">אתרים רבים מתקשים ונכשלים לבנות אתר מכוון לקוחות. למרות שבשנים האחרונות יותר ויותר אתרים מנסים לשפר ולהתייעל עדיין התופעה קיימת, בעיקר באתרים ממשלתיים וציבוריים וגם בלא מעט אתרים של עמותות ואפילו אתרים עסקיים. </span><br />
<span class="s1"><br /></span>
<span class="s1">לקריאה נוספת:</span><br />
<span class="s1"><a href="http://www.bestlecture.co.il/">www.bestlecture.co.il</a></span></div>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08811610403043860167noreply@blogger.com0